reklama

Posledná noc na Twisted River - John Irving

V závere knihy som mala nutkanie nakuknúť na jej začiatok. Na prvé slová a zároveň posledné slová príbehu, ktorý vám nedá vydýchnuť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

V závere knihy som mala nutkanie nakuknúť na jej začiatok. Na prvé slová a zároveň posledné slová príbehu, ktorý vám nedá vydýchnuť. John Irving patrí medzi mojich najobľúbenejších spisovateľov už dlhšie. Jeho knihy šokujú, sú zvláštne čudné a jedinečné. Životy hlavných hrdinov Irvingových kníh ma pohlcujú, nedovolia mi žiť vlastný život, kým ich príbeh autor nedorozpráva dokonca. Opísať dej Twisted River pár riadkami je nemožné. Keď sa ma kamarátka spýtala aké je kniha, bez zaváhania som odpovedala, že výborná. Keď však chcela vedieť o čom je, od samotného vzrušenia z príbehu som nevedela odpovedať, kde začať. Príbeh má samozrejme základnú dejovú líniu, avšak udalosti, ktoré ju sprevádzajú sú natoľko silné, že ju zatieňujú. Charaktery hlavných postáv sú už charakteristickejšie, máte pocit, že ich chcete stretnúť, stať sa súčasťou ich životov. Ako čitateľ máte však právo len nestranne pozorovať. Jediné čo môžete ovplyvniť je rýchlosť čítania. Tá je zo začiatku veľká, príbeh som hltala hodiny niekoľko dní po sebe. Následne, keď si postavy obľúbite, vžijete sa do ich osudov s odbúdajúcim množstvom strán tempo spomalíte. Nechcete aby sa to skončilo. Pokiaľ máte knihy Johna Irvinga radi, určite vám Poslednú noc v Twisted River odporúčam. Kniha, ktorá vás pohltí natoľko, že nebudete schopný vnímať okolie a vychutnáte si každú jej stranu. A možno aj vo vás po jej prečítaní zostane dilema. Pustiť sa do ďalšieho jeho diela, alebo sa radšej príbeh spracovať a užiť si ho znovu v myšlienkach na hlavných hrdinov.____________________str. 655: „Nie vždy si môžeme vyberať, ako sa s niekým zoznámime. Niekedy nám ľudia vpadnú do života z čista-jasna – akoby z oblohy alebo akoby mali priamu letenku z neba na zem – tak náhle, ako ľudí strácame, keď sme si mysleli, že navždy budú súčasťou nášho života.“

Silvia Turnerová

Silvia Turnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slyším, ale poslouchat nebudu! Zoznam autorových rubrík:  Banality mojej realityHappy mjuzikOdrazy svetaMúvís(Ne)povinné čítanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu