reklama

Jedz, modli sa a miluj - Elizabeth Gilbertová

Jesť, modliť sa a milovať... názov, ktorý ma nie veľmi priťahoval. Jesť v dobe diét a fitnes programov? Modlenie či meditácia nie je nič pre mňa. A milovať? Žeby som si to predsa len prečítala?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Knižky so skutočným príbehom vždy boli a budú populárne. Prehrýzť sa príbehom a trápeniami cudzieho človeka z pohodia domova, sediac v kresle prejsť polku sveta či skončiť šťastne zamilovaný a často aj bohatý, kto by takéto niečo nechcel, aj keď len nachvíľu a prostredníctvom osudu niekoho iného... Stotožniť sa s hlavnou hrdinkou Jesť, modliť sa a milovať nie je v dnešnej dobe až také ťažké. Rozvedených, nespokojných či hľadajúcich tridsiatničok je veľa. Guráž vyraziť do troch vzdialených kútov sveta a dať si život do poriadku, tá väčšine z nás chýba.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Životom sklamaná a manželstvom ubitá hlavná hrdinka sa rozhodne, že už nechce len tak ticho prizerať svojmu utrpeniu. Dať sa dokopy jej majú pomôcť tri rozdielne krajiny, od každej z nich očakáva niečo iného. Pokiaľ však očakávate cestopis, nedočkáte sa. Autorka ponúka cestu do svojej duše plnej slepých uličiek, jednosmeriek, avšak s akousi matnou predstavou o smere a so šťastným koncom a dosiahnutím vytúženého cieľa, ku dosiahnutiu ktorého sa vybrala navštíviť tri rozdielne krajiny.

Prvá časť knihy, prejedanie sa a spoznávanie Talianska pre našinca nie je až také exotické. Opisovanie gurmánskych orgazmov je síce fajn, ale keď také budem chcieť čítať, otvorím si kuchársku knihu. Z Talianska sa autorka vybrala do indického ašrámu, kde sa chystala meditovať a cvičiť jógu. Nezáživné a nudné, miestami až otravné. Najviac som sa tešila samozrejme na poslednú časť nazvanú Milovať. Určite to bude stáť za to, veď rolu vo filme prijal aj môj obľúbený Javier Bardem. Aj vďaka nemu som knihu úplne neodložila a prehrýzla sa ku koncu príbehu. Nič veľkého sa však nekonalo, poetický príbeh lásky, ničím výnimočný, snáď len miestom konania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vždy keď som videla sfilmovaný príbeh, ktorý ma predtým očaril v knižnej podobe, zažila som sklamanie. Pri Jesť, modliť sa a milovať sa toho nebojím. Snáď režisér filmovej podoby našiel v príbehu niečo, čo som ja prehliadla, zamerá sa na maličkosť, ktorá mne ušla.

Nechcem nikoho odrádzať od prečítania tejto knihy. Na to si netrúfam. Autorka však spracovala svoj neobyčajný život do obyčajnej, ničím výnimočnej knižky. A možno som však na ňu ešte ja nedozrela...

Silvia Turnerová

Silvia Turnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slyším, ale poslouchat nebudu! Zoznam autorových rubrík:  Banality mojej realityHappy mjuzikOdrazy svetaMúvís(Ne)povinné čítanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu